0

Szereptévesztés a kupiban, ha Madám is vihető, vagyis az importőr, gyártó, forgalmazó feladatai a kereskedelemben

2016.04.01.
Szereptévesztés a kupiban, ha Madám is vihető, vagyis az importőr, gyártó, forgalmazó feladatai a kereskedelemben Április 1-jén jelenik meg a cikk, de nem áprilisi tréfának szánjuk, s a tartalma sem vicces, inkább szomorú ;-(

Az importőr, a gyártó vagy forgalmazó feladata az, hogy segítse, támogassa, ösztönözze a viszonteladó partnereit, hogy minél több termékét értékesítsék a végfelhasználók felé.

Ehhez minden legális eszközt bevethet, amely az előbbi célokat segít megvalósítani:

  • ösztönözheti a vásárlókat, hogy a viszonteladóinál vásároljanak;
  • támogatnia, oktatnia és ösztönöznie kell a viszonteladóit, hogy minél jobban ismerjék s ajánlják a termékét;
  • marketingakcióinak a márka ismertségét, elismertségét és a termék iránti igény felkeltését kell céloznia.

Abban az esetben azonban, ha a gyártó, importőr, forgalmazó vagy nagykereskedő elkezd versenyezni a viszonteladó partnereivel, rögvest aláássa a saját - jó esetben korábban megszerzett - tekintélyét.
Saját webshopot indít?
Egyes termékei kizárólagosan csak saját shopjában érhetőek el? Megkerüli a viszonteladóit?
Nem tájékoztatja a partnereit a termékeinek elérhetőségéről, az akciókról?
Nem ismeri a termékeit, melyeket elad?
Nem tájékoztatja a viszonteladó partnereit megfelelően a termékeiről (előnyökről és hátrányokról egyaránt)?

Egyúttal a saját üzletét, termékének a hitelét rontja. Melyik viszonteladó akar versenyezni a termékei gyártójával, importőrével, "kizárólagos" forgalmazójával?*
Egyik sem. Nem ez a feladatuk. Keresnek és találnak olyan gyártót, forgalmazót, partnert, aki számára a fentiek nem képezik kérdés tárgyát.
Aki Társnak, nem pedig versenytársnak tekinti őket.

Képzeljük csak el, ha a Piros lámpás házakban a Madám nem a "lányok" támogatásával, védelmével, forgalmának a növekedésével foglalkozna, hanem azzal, miként juthat ő is plusz bevételhez az ősi tevékenység gyakorlása révén: vagyis saját magát adná el.
Hamar kiderülne, hogy életképtelen a modell, hiszen rontja a saját üzletét, és a lányok megélhetése is bizonytalanabbá válna. A lányok elhagynák, s döntésre kényszerülne: kurva legyen vagy maradjon inkább Madám ...

Ezzel a kérdéssel meg kell küzdenie minden magára, s a Partnereire igényes gyártónak, forgalmazónak, importőrnek és nagykereskedőnek egyaránt.

A Robot legyen Veled!

*Erról az Európai Unió szabályrendszere mellett amúgy is lehetne beszélgetni.

Készítette: NeoSoft Kft.
©2010-2016 Robotguru Kereskedőház. Minden jog fenntartva.
youtube blog mail összehasonlít

Link megosztása e-mailben

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó
Vissza

Hírlevél feliratkozás

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése szükséges! Az űrlapon szereplő adatok megadása önkéntes.