0

Repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg?

2015.11.08.
Repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg? Toljuk az árakat lefelé Fekete Pénteken, meg péntek 13-án, meg Dotcommerce Day napján, meg születésnapon, meg névnapon, meg lassan az év minden napján ...

Igen, tudom, miért találták ki a Fekete Pénteket az USA-ban, meg azt is, hogy miért vezettük be Magyarországon, meg azzal is tisztában vagyok, hogy milyen előnyökkel jár mindez a vásárlóknak, és persze az eladóknak is (mi is részt vettünk benne tavaly).

Amit viszont látok, hogy ez nagyon messzire vezet és és ugyanazt a hatást fogja elérni, mint a város szélén megjelenő hipermarketek következtében bezáró belvárosi kisboltok esetében.

Persze, a folyamat majd megáll, s a hatalmas webáruházak helyett a fogyasztók újra a kisebb, de szolgáltatást nyújtó shopokat fogják előtérbe helyezni, mint ahogy újra reneszánszukat élik a valódi szolgáltatást nyújtó kisboltok.

Persze, csak az árrés egyre kisebb lesz, s valljuk be, ahhoz, hogy szolgáltatás nyújtson valaki, ahhoz árrés tömeg kell.

Ha önként csökkentjük az árrést, mert ha nem mi, akkor más teszi meg, akkor már csak az a kérdés, hogy meddig csökkenthető ez?

Évekkel ezelőtt mondtam, hogy előbb-utóbb az akkor még négybetűs APEH, ma már hárombetűs NAV be fogja vezetni  a központi számlázást. Nem állunk messze tőle. A nap végén ki-ki majd odamehet az automatához, s kiderül, hogy plusszal, vagy mínusszal zárta a napot. Ha plusszal, akkor nyalhat, ha emlékeztek az Éretlenek című film örökemlékű jeleneteire ;-)

Most úgy gondolom, hogy előbb-utóbb valahol valaki, megszabja azt is, hogy milyen minimum árréssel kell/lehet termékeket forgalomba hozni ...
Félre értés ne essék, nem várom ezt. Azt azonban hiszem, ha értéket teremt valaki, akkor annak ára van, s azt a piac visszajelzi, ha mással nem, akkor azzal, hogy megfizeti az árát vagy nem.

Ps.
Nem vagyok tántorítanak el az olyan beszélgetések, amikor az ügyfél jelzi, hogy köszöni  a tájékoztatást, de látta valahol a terméket olcsóbban, s neki az ár legfontosabb. Persze, amikor szaktanácsadáson vett részt, telefonon egyeztetett, levelet írt, vagy az üzletben érdeklődött, akkor nem az ár, hanem a kiszolgálás, a termék kipróbálása, a szakértelem, a tájékoztatás minősége volt mindennél fontosabb.

Nem vagyok farizeus, mi is használjuk az árakciókat ;-( Ugyan nem minden esetben önszántunkból tesszük ezt, gyakran a piac mozgásaira reagálunk ezzel. És nem mondom, hogy egy jólszabott árakció nem tud új piacokat hozni, de nem lehet ez az egyetlen út, mert rossz irányba vezet ... 

A Robot legyen Veled és Házadnak népével!

 

 

Készítette: NeoSoft Kft.
© 2010-2017 Robotguru Kereskedőház. Minden jog fenntartva.
youtube blog mail összehasonlít

Link megosztása e-mailben

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó
Vissza

Hírlevél feliratkozás

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése szükséges! Az űrlapon szereplő adatok megadása önkéntes.